• 로그인
  • 구독하기
세계옥외광고협회 한국 공식 사이트ㅣ글로벌 옥외광고 뉴스레터 옥뉴스

SP Today Celebrates 22 Years, A Legacy in South Korea’s OOH Advertising News

Korea OOH Association(KOOHA) and World Out of Home Organization(WOO) have extended their heartfelt congratulations to SP Today for its remarkable journey. T

이지오
이지오
- 2분 걸림

SP Today, South Korea's leading OOH(Out of Home) advertising newspaper, marks a significant milestone as it celebrates over two decades of service to the industry. For 22 years, the publication has been at the forefront of delivering cutting-edge news and information on OOH advertising, public design, and digital signage in South Korea.

Korea OOH Association(KOOHA) and World Out of Home Organization(WOO) have extended their heartfelt congratulations to SP Today for its remarkable journey. The newspaper has played a crucial role in keeping industry professionals informed, fostering innovation in outdoor advertising, and facilitating connections between businesses across the sector.

Byung-Lyul Choi, Founder and CEO of SP Today, said "SP Today was founded 22 years ago as an industry platform to lead and monitor the development of the Korean Out of Home advertising industry. Since then, SP Today has made great efforts to fulfill its purpose, and in the meantime, the Korean Out of Home industry has experienced remarkable development and growth."

"I would like to thank the many out of home professionals and companies in South Korea who have worked together as readers, writers, and advertisers over the past 22 years and promise that SP Today will continue its efforts in the future."

As SP Today embarks on its next chapter, the industry looks forward to many more years of success and continued excellence in outdoor advertising journalism.

Korea OOH Association (KOOHA), as a member of the World Out of Home Organization, has been instrumental in shaping Out of Home Advertising landscape in South Korea. Established in 1991, KOOHA represents the large-scale digital advertising industry and works closely with government agencies, academic institutions, and related organizations to promote sustainable growth and development in the field.

KOOHA operates several committees focused on improving regulations, eliminating illegal advertising, and nurturing young talent in the industry. These efforts aim to drive continuous growth and advancement in the outdoor advertising market and digital billboard sector.

WOO News
당신이 놓친 글
톰 고다드 WOO 회장, 걸프 지역 국가들의 옥외광고 시장 성장 가능성 높이 평가
톰 고다드 WOO 회장, 걸프 지역 국가들의 옥외광고 시장 성장 가능성 높이 평가
by 
이현
2025.2.17
GCC OOH 산업 서밋, 두바이에서 WOO 톰고다드 회장의 개회사로 첫 개최… 중동 옥외광고 산업의 미래를 논하다.
GCC OOH 산업 서밋, 두바이에서 WOO 톰고다드 회장의 개회사로 첫 개최… 중동 옥외광고 산업의 미래를 논하다.
by 
김지현
2025.2.12
세계옥외광고협회 톰 고다드 회장, 2025년 광고 예산의 10% 점유 목표 달성을 위해 전 세계 옥외광고 업계의 혁신 필요
세계옥외광고협회 톰 고다드 회장, 2025년 광고 예산의 10% 점유 목표 달성을 위해 전 세계 옥외광고 업계의 혁신 필요
by 
이현
2025.2.4
OOH 도쿄 컨퍼런스 20일 개최, 세계 3위 日 옥외광고 시장 글로벌 진출 계기
OOH 도쿄 컨퍼런스 20일 개최, 세계 3위 日 옥외광고 시장 글로벌 진출 계기
by 
이현
2025.2.4
당신이 놓친 글
톰 고다드 WOO 회장, 걸프 지역 국가들의 옥외광고 시장 성장 가능성 높이 평가
by 
이현
2025.2.17
톰 고다드 WOO 회장, 걸프 지역 국가들의 옥외광고 시장 성장 가능성 높이 평가
GCC OOH 산업 서밋, 두바이에서 WOO 톰고다드 회장의 개회사로 첫 개최… 중동 옥외광고 산업의 미래를 논하다.
by 
김지현
2025.2.12
GCC OOH 산업 서밋, 두바이에서 WOO 톰고다드 회장의 개회사로 첫 개최… 중동 옥외광고 산업의 미래를 논하다.
세계옥외광고협회 톰 고다드 회장, 2025년 광고 예산의 10% 점유 목표 달성을 위해 전 세계 옥외광고 업계의 혁신 필요
by 
이현
2025.2.4
세계옥외광고협회 톰 고다드 회장, 2025년 광고 예산의 10% 점유 목표 달성을 위해 전 세계 옥외광고 업계의 혁신 필요
OOH 도쿄 컨퍼런스 20일 개최, 세계 3위 日 옥외광고 시장 글로벌 진출 계기
by 
이현
2025.2.4
OOH 도쿄 컨퍼런스 20일 개최, 세계 3위 日 옥외광고 시장 글로벌 진출 계기