• 로그인
  • 구독하기
세계옥외광고협회 한국 공식 사이트ㅣ글로벌 옥외광고 뉴스레터 옥뉴스

'2023 Good Advertisement Awards Chosen by Consumers' in Seoul

In the OOH category, Samsung Electronics' "Tiger in the City" (produced by Cheil Worldwide) won the Minister of Culture, Sports, and Tourism Award in the OOH video category

김지현
김지현
- 2분 걸림

The Korea Association of Advertisers held an award ceremony in Seoul called the '2023 Good Ads Chosen by Consumers.'

A total of 41 awards were presented, covering a wide range of categories including TV, digital, print, OOH video, and audio.

photo Korea Association of Advertisers

Among the awards were the Grand Prize, the Minister of Culture, Sports and Tourism Award, the President's Award of the Korea Council of Consumer Organizations, and the President's Award of the Korea Association of Advertisers.

The Consumer's Choice Award, which was co-hosted by the Korea Association of Advertisers and the Council of Consumer Organizations, was sponsored by the Ministry of Culture, Sports and Tourism. It recognized the best commercials executed in the past year.

In the OOH category, Samsung Electronics' "Tiger in the City" (produced by Cheil Worldwide) won the Minister of Culture, Sports, and Tourism Award in the OOH video category.

OOH category: Samsung Electronics' "Tiger in the City"

Overall, 41 commercials were selected as winners, with 12 in the TV category, 12 in the digital category, 4 in the print category, 4 in the OOH video category, and 2 in the audio category.

The Korea Advertisers Association is a non-profit organization established for the benefit of advertisers. It protects the rights and interests of advertisers, provides various information and education to help them effectively conduct their advertising activities, and promotes the healthy development of the advertising industry by establishing and enforcing advertising ethics and norms.

The Association also plays a role in researching and responding to laws and policies related to the advertising industry. The Association plays a major role in enhancing the development and competitiveness of the Korean advertising industry.


  • the Minister of Culture, Sports, and Tourism Award
OOH category: Samsung Electronics' "Tiger in the City"

  • Korea Consumer Organization Council President's Award
OOH category: 'Promise' to put pills in the recycling bin

  • A good advertising award
OOH category: Height measuring board to protect your child

OOH category: National Simultaneous Adoption Elections

INSIGHTTREND
당신이 놓친 글
성적 낙서가 예술로 재탄생하다... 투르 드 프랑스서 여성 대회 알리는 창의적 미디어 전략 눈길
성적 낙서가 예술로 재탄생하다... 투르 드 프랑스서 여성 대회 알리는 창의적 미디어 전략 눈길
by 
이현
2025.7.31
미국 MRC, 옥외광고 오디언스 측정 기준 초안 발표, 8월 27일까지 30일 간의 공개 의견 수렴 절차 진행
미국 MRC, 옥외광고 오디언스 측정 기준 초안 발표, 8월 27일까지 30일 간의 공개 의견 수렴 절차 진행
by 
이현
2025.7.30
베트남 옥외광고 시장, 주요 도시 중심으로 인재 확보 경쟁 치열
베트남 옥외광고 시장, 주요 도시 중심으로 인재 확보 경쟁 치열
by 
이현
2025.7.30
BTS 진과 진라면, 인천공항 면세점서 만나다... 문화와 식품 결합한 인천공항 캠페인
BTS 진과 진라면, 인천공항 면세점서 만나다... 문화와 식품 결합한 인천공항 캠페인
by 
이현
2025.7.30
당신이 놓친 글
성적 낙서가 예술로 재탄생하다... 투르 드 프랑스서 여성 대회 알리는 창의적 미디어 전략 눈길
by 
이현
2025.7.31
성적 낙서가 예술로 재탄생하다... 투르 드 프랑스서 여성 대회 알리는 창의적 미디어 전략 눈길
미국 MRC, 옥외광고 오디언스 측정 기준 초안 발표, 8월 27일까지 30일 간의 공개 의견 수렴 절차 진행
by 
이현
2025.7.30
미국 MRC, 옥외광고 오디언스 측정 기준 초안 발표, 8월 27일까지 30일 간의 공개 의견 수렴 절차 진행
베트남 옥외광고 시장, 주요 도시 중심으로 인재 확보 경쟁 치열
by 
이현
2025.7.30
베트남 옥외광고 시장, 주요 도시 중심으로 인재 확보 경쟁 치열
BTS 진과 진라면, 인천공항 면세점서 만나다... 문화와 식품 결합한 인천공항 캠페인
by 
이현
2025.7.30
BTS 진과 진라면, 인천공항 면세점서 만나다... 문화와 식품 결합한 인천공항 캠페인