MRC OOH 표준, 옥외광고 효과측정의 기반 마련

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국내에는 최근 옥외광고 효과 측정 협의체가 구성된 단계이지만, 미국에서는 거의 마무리 작업이 진행 중 입니다. 
‘OOH Advertising Effectiveness Metrics Standardization Alliance’ launched by 30 OOH companies in Out-of-Home Advertising Industry in South Korea
In a significant move long-awaited by Korean Out-of-Home (OOH) advertising sector, the establishment of the ‘OOH Advertising Effectiveness Metrics Standardization Alliance’ (‘the Alliance’) has been announced. The launching ceremony was attended by Yeo Hyun-ho (first row, fourth from left), head of…

광고 시장이 빠르게 발전하는 가운데, 옥외광고 분야에서 임프레션 측정의 중요성이 어느 때보다도 중요지고 있다. 최근 IBO(The Independent Billboard Operator) Spring 2024 컨퍼런스에서, 플래이스 익스체인지 (Place Exchange)의 CEO인 아리 부칼터(Ari Buchalter)는 '효과 측정'이라는 중요한 주제에 대해 자신의 통찰력을 공유하며, 옥외광고 업계 전반에 걸친 측정 표준의 필요성을 강조하였다.