• 로그인
  • 구독하기
세계옥외광고협회 한국 공식 사이트ㅣ글로벌 옥외광고 뉴스레터 옥뉴스

OOH and Art: CUZ Introduces Immersive WAA Digital Art Platform at SXSW

김지현
김지현
- 2분 걸림

Media art company and member of WOO (World Out of Home Organization) CUZ has unveiled "WAA" (Where Art's Alive), a premium media art platform combining art and technology, at the world-renowned SXSW (South by Southwest) 2025 festival in Austin, Texas this March.

CUZ

SXSW, held annually in Austin, is a global creative industry festival that merges music, film, and interactive media, bringing together artists and creators from around the world to expand the boundaries of art. During this year's event, running from March 7-16, CUZ is showcasing its WAA platform, which leads the digital transformation of art.

WAA is a customized media art platform designed for luxury hotels, premium offices, and large commercial facilities, creating immersive experiences that blur the boundaries between space and art. Featuring Korea's largest collection of over 1,000 ultra-high-definition (4K-8K) media artworks, the platform transforms architectural spaces into canvases where art changes organically according to the characteristics and atmosphere of each environment, offering viewers a new way to experience art in everyday settings.

커즈가 세계적 종합 예술 축제 ‘SXSW 2025’에서 프리미엄 미디어아트 플랫폼 ‘WAA’를 공개한다
CUZ


At SXSW, CUZ has installed LED displays at the Austin Convention Center to demonstrate WAA's innovative artistic experience. The platform's extensive collection of high-definition media artworks changes organically to match spatial characteristics and ambiance, breaking down barriers between space and art while enhancing SXSW's experimental and artistic atmosphere.

Sil Jin , CUZ's CEO and Art Director, stated, "Art should no longer be confined to static galleries but should become a living presence in our everyday spaces. WAA creates experiences where art comes alive in luxury hotels, commercial spaces, and public places. Through SXSW, we aim to share this vision with leaders in the global creative industry."

CUZ is a creative media art group comprised of artists and developers. The company delivers unique stories and experiences through immersive media content, CG/VFX animation, and media art exhibitions. Through its in-house lab, CUZ continuously tests ideas and develops content incorporating new technologies such as AR, VR, and computer vision. The company's goal is to deliver artistic inspiration in more accessible and approachable forms to the public by operating at the intersection of art and technology.


  1. 옥뉴스를 보신 후 의견 남겨 주시기 바랍니다. 클릭
  2. 스팸 또는 정크 메일함에 있는 옥뉴스를 구하고, 항상 안전하게 뉴스레터 구독하는 방법, 클릭
  3. 옥뉴스를 주위 분들에게 권유 하기 링크: https://oohnews.co.kr/ognyuseu-gudoghagi/

MEDIA
당신이 놓친 글
애즈스포저 '2025 트랜짓 어워즈', 미국 전역의 창의적 버스광고 조명
애즈스포저 '2025 트랜짓 어워즈', 미국 전역의 창의적 버스광고 조명
by 
이현
2025.4.19
미국 시카고 도심을 누비는 전기버스 옥외광고… 브랜드 노출의 새로운 지평 연다
미국 시카고 도심을 누비는 전기버스 옥외광고… 브랜드 노출의 새로운 지평 연다
by 
이지오
2025.4.16
Seoul Incheon Airport Ranks Top 3 Globally for International Passengers, ACI Reports
Seoul Incheon Airport Ranks Top 3 Globally for International Passengers, ACI Reports
by 
김지현
2025.4.15
오션 아웃도어, 유럽 2위 옥외광고 시장 독일 진출, DOOH로 시장 공략
오션 아웃도어, 유럽 2위 옥외광고 시장 독일 진출, DOOH로 시장 공략
by 
김지현
2025.4.14
당신이 놓친 글
애즈스포저 '2025 트랜짓 어워즈', 미국 전역의 창의적 버스광고 조명
by 
이현
2025.4.19
애즈스포저 '2025 트랜짓 어워즈', 미국 전역의 창의적 버스광고 조명
미국 시카고 도심을 누비는 전기버스 옥외광고… 브랜드 노출의 새로운 지평 연다
by 
이지오
2025.4.16
미국 시카고 도심을 누비는 전기버스 옥외광고… 브랜드 노출의 새로운 지평 연다
Seoul Incheon Airport Ranks Top 3 Globally for International Passengers, ACI Reports
by 
김지현
2025.4.15
Seoul Incheon Airport Ranks Top 3 Globally for International Passengers, ACI Reports
오션 아웃도어, 유럽 2위 옥외광고 시장 독일 진출, DOOH로 시장 공략
by 
김지현
2025.4.14
오션 아웃도어, 유럽 2위 옥외광고 시장 독일 진출, DOOH로 시장 공략